Vi er forbi å snakke om at vi skal bli digitale. Nå må vi alle være det, inkludert reiselivsbedrifter.
Gjennom dette kompetanseprogrammet får du delta på workshops, der du får faglig påfyll og får jobbet aktivt med utvikling av egen bedrift. Tema varierer fra digital strategi til opplæring i Reels for å smøre algoritmene. Det vil være hovedfokus på digital kommunikasjon. Kompetanseprogrammet består av to webinarer og ett heldags fysisk kurs, som arrangeres tre forskjellige steder. Deltakere vil motta bevis på gjennomføring av kompetanseprogrammet.
Det første kurset avholdes som webinar 21. februar kl. 0900-1200
Del 1: Introduksjon til programmet
Digital strategi for reiselivsbedrifter
Besparelser gjennom digital kommunikasjon
Introduksjon til relasjonsmarkedsføring
Del 2: Fysisk heldagskurs
Ta riktige valg i markedsføringen
Kanaler i den digitale kundereisen
Digital storytelling i praksis
Håndtering av kundedata
Slik lager du Reels for å smøre de nye algoritmene
Del 3: Oppfølgingswebinar (3 timer)
Få en brukervennlig nettside
Bli synlig i Google
Bærekraftig kommunikasjon
Kursholder Kreativ Industri arbeider med markedsplanlegging, digital markedsføring og merkevarebygging for bedrifter i hele Norge, og er fast kursholder for blant andre Innovasjon Norge i digital markedsføring. De har kontorer i Alta, Tromsø og Hammerfest, er ti ansatte og har spisskompetanse innen reiseliv.